You are currently viewing DEPRESIJA JE OZDRAVLJIVA

DEPRESIJA JE OZDRAVLJIVA

Pred kakšnim letom me je poklicala gospa, zelo žalostna, v depresiji stara okoli 40 let, zaposlena, poročena, mati… Že dalj časa ni imela nobene volje več do življenja, ni se hotela ne umivati, ne skrbeti zase, kaj šele za družinske člane.

Večinoma je razmišljala o tem kako naj konča svoje življenje, ker rešitve ni več videla. Sama sebi se je gnusila, bila si je odveč.

Prosila sem jo, naj mi zaupa vsa svoja huda doživetja, vse stiske in katastrofe. Med pogovorom je začela jokati, pripovedovala je, kako ji psihiatri samo menjavajo zdravila, obiskala je tako zdravilce kot terapevte, a rešitve nikjer. Dejala, je da ji vsaj toliko pomagam, da otroke spravi do kruha.

Predlagala sem ji, da začneva skupaj spreminjati njen svet.
Strinjala se je. Povedala sem ji, da ne bo enostavno, ampak s potrpežljivostjo, vztrajnostjo, redom in disciplino vedno pride rezultat. Kot na primer: preden zraste krompir, ga je treba posaditi, pleti, okopavati… Preden slikar nariše lepo sliko, je platno prazno, potem pa nanaša vedno več barv, dokler ne dokonča prelepe slike.
Ravno tako je z delom na sebi, vsak dan počasi se negativni odnos do življenja spreminja v pozitivnega.

Prva naloga je bila, da si začne vsak dan pisati dnevnik.
Pa ne enega. Dva dnevnika. V en dnevnik bo zapisovala vse kar je naredila tisti dan, kdaj je vstala, kaj je pojedla, koliko je bilo športne aktivnosti, hoja v naravo. Poudarek je bil, da naj bo vsaj eno uro ali več na svežem zraku, uživa čim več sveže zelenjave in sadja, naj popije veliko vode, zeliščnih čajev.
V dnevnik je zapisala takole:

ob 6.30 – jutranja telovadba
ob 7.00 – zajtrk
ob 7.30 – 1 uro hoje
ob 8.00 – branje knjige itd.

Priporočila sem ji tudi vsakodnevno molitev oz. meditacijo – če seveda želi. Ali pa upošteva samo to, da se pred spanjem zahvali za vse ljudi, okoliščine, ki so jo razveselile. Enako stori zjutraj.

Obstaja več vrst meditacije (pozor: meditacija ni beg pred realnostjo, temveč način kako lahko svojo intuicijo in racionalno zavest uskladimo).
Primer: Usedemo se udobno na stol. Zapremo oči. Ne razmišljamo ničesar ali pa si predstavljamo belo zlato svetlobo, ki prihaja iz vesolja in nas objame v vsej svoji veličini. Obstaja možnost, da se osredotočamo na vdih in izdih. Vsak po svoje.
Meditiramo 10 -15 min zgodaj zjutraj ali zvečer.
Postopoma lahko 1 uro na dan.
Meditacija popolnoma umiri človeka, sprosti napetosti, učinki stresa bodo izginili – pospešen srčni utrip, zvišan krvni pritisk, glavoboli, težave z želodcem (zaradi stresa), mišična zakrčenost; povečala se bo tudi zmožnost koncentracije.
ZELO POMEMBNO!
Meditacija upočasni razpadanje možganskih celic po 35. letu in je učinkovita metoda boja proti depresiji.

Drugi zvezek pa je bil namenjen zapisu NEGATIVNIH ČUSTEV, STRAHOV, PANIK, ki jih bova predelovali ko me obišče oz. sva se dogovorili tako, da imava svetovanje kar vsak dan po telefonu, da mi sporoči o vseh svojih aktivnostih.

Prve dni je bilo zelo težko. Gospa je imela veliko vprašanj ali ima vse to smisel. Kdaj bo rezultat je velikokrat vprašala, a že po 14. dneh se je gospa začela “prebujati” in veseliti vsakega dne posebej.

Še eno PRAVILO: BRANJE KNJIG. Predlagala sem ji vrsto pozitivnih knjig, čeprav ni želela brati, se je veselila vsake knjige posebej. ODPRL SE JI JE NOV SVET IN ZAVEDANJE, DA DEPRESIJA NE OBSTAJA. Da smo mi kreatorji svojih misli. Sam se odločaš ali boš izbral POZITIVNE ALI NEGATIVNE MISLI.

Počasi je začela vesela hoditi v službo, počasi spet v družbo, ni se več zapirala med 4 stene.

S prijateljicami je spet začela hoditi na kavo. Za “treniranje” možganov je sem in tja igrala karte, človek ne jezi se, spomin.

Vsak večer je pregledala kaj je uspela narediti tisti dan in bila zelo hvaležna.

Počutila se je vedno bolj radostno in veselo. Sem in tja jo je še prevzelo malodušje, ampak to je popolnoma “normalno”, ko se človek postavlja na noge… Naučila se je tok negativnih misli obračati v pozitivno. Če se ni počutila dobro, je raje pogledala kakšen humoristični film in se od srca nasmejala – to ji je dvignilo razpoloženje ali pa je prisluhnila dobri glasbi.

Vsako jutro mi je poročala kako napreduje.

Ob strani ji je stala cela družina. Gospa je počasi opustila vsa uspavala, pomirjevala ter svoje življenje prijela v svoje roke. In dejala mi je, da želi živeti, tudi, ko bodo otroci pri kruhu, da želi videti in skrbeti za vnuke…

Danes se počuti VEČ KOT ODLIČNO. Dobro ve, kaj pomeni vrtinec negativnih misli… In dobro ve, da je sama odgovorna za svoje misli in za razpoloženje.
Na življenje gleda z lahkoto, še vedno bere knjige, si ponavlja pozitivne afirmacije, piše v dnevnik CILJE, NAČRTE za naprej.